The Division

the-division-10För ett par veckor sedan tittade vi lite närmare på The Division (det kan du läsa här) men gav det aldrig något betyg då ett spel som detta behövs hårdtestas i ett par veckor innan man kan få en hel bild av det hela. Nu har jag vi gjort det och här kommer vår uppföljning.

Gabriel Hector

Efter en månad med The Division känner jag mig mätt på mycket av det som denna vision av ett dystopiskt New York inhyser. Jag är besviken, men det är jag framför allt för att spelet höll en oväntat hög kvalité. Det märktes från början att kontroller, användargränssnitt och världsdesign var något som Massive värderat högt. Till min glädje märkte jag snart också att den individuella nivådesignen höll en, som sämst, tillfredsställande nivå igenom hela spelet och motståndet trappades upp på ett bra sätt som gjorde att jag sällan har känt mig för stark eller svag för ett uppdrag.the-division-11

Tyvärr lämnar andra delar mycket att önska. Även om jag stöter på ett antal nya fiendesorter under min resa känns de alltid som samma typer från de första nivåerna fast med mer hälsa, skydd och vapen. Endgame känns helt syfteslöst. Att springa runt i PvP-området leder bara till att jag kan skaffa bättre föremål med vilka jag kan skaffa ännu bättre föremål och jag kan knappt vara mindre intresserad av det. Men värst av allt är nog ändå historiens totala irrelevans för spelupplevelsen. Berättelsen om en smittkoppepandemi som slår ut allt vad civilisation heter ger inte något till spelupplevelsen.the-division-12

Spelet bars lyckligtvis upp av en riktigt bra matchmaking som gjorde att jag, tillsammans med helt okända människor, verkligen kunde njuta mig igenom spelets kampanj. Jag är glad att jag fick vara med om detta och det är inte alls omöjligt att jag återvänder om det kommer tillräckligt med nytt innehåll till spelet

Stefan Stanisic

Nu har en månad gått sedan releasen av The Division och två stora frågor ska besvaras: spelar jag det än idag och tycker jag att det fortfarande är kul? Svaret är ja och nja.the-division-13

Visst tycker jag fortfarande att det är kul att spela The Division, stundtals riktigt kul, men till skillnad från de första veckorna då jag älskade att ensam flanera runt på Manhattans dystra gator så spelar jag nu helst bara om andra vänner är online. Intressant, då detta vanligtvis inte är något jag strävar efter. Jag har alltid sett mig som en single player-gamer och den fantastiska designen och spelkänslan finns fortfarande där men jag har tröttnat på att springa runt själv på kartan och utföra de nu repetitiva uppdrag i väntan på att någon jag känner ska logga in. Självklart kan man alltid söka sig till random spelare och gå med i deras lag men känslan av att spela tillsammans med ett gäng vänner är oslagbar.the-division-14

Längtan efter mer finns tydligt där och just nu ser jag fram emot att se hur Manhattans dystopiska gator kommer att förlängas och fler områden öppnas upp. Jag vill se hur ny utrustning och nya vapen kommer ändra min karaktär och framför allt hoppas jag på nya sätt att ta sig an det ödesdigra uppdraget att försöka rädda staden ur pandemin.

Dock har allting sin tid och jag känner att jag gott kan ta en paus från spelet och låta fler vänner upptäcka sina inre The Division-hjältar. När det kommer mer material så kommer jag tillbaka.

För ett par veckor sedan tittade vi lite närmare på The Division (det kan du läsa här) men gav det aldrig något betyg då ett spel som detta behövs hårdtestas i ett par veckor innan man kan få en hel bild av det hela. Nu har jag vi gjort det och här kommer vår uppföljning. Gabriel Hector Efter en månad med The Division känner jag mig mätt på mycket av det som denna vision av ett dystopiskt New York inhyser. Jag är besviken, men det är jag framför allt för att spelet höll en oväntat hög kvalité. Det märktes från…

Review Overview

Gabriel
Stefan

Betyg

70

About Filmfenix

Filmfenix

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

*

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com